BÍLÍ ANDĚLÉ PIJÍ TESAVELU

(abeceda venkovského kopáče)

Autor a režisér: Josef Tejkl


(s laskavou finanční podporou Města Kostelec nad Orlicí a Královéhradeckého kraje)


Milan Perger st. - Policajt
Milan Perger ml.
František Novák - Michalec
Ludvík Žid
Aleš Hanáček
Jan Kráčmer
Miroslav KH Vorlík
Zbyněk Svoboda
Martina Dašková
Petr Malý, alt. Josef Žid
Antonín Fendrych, alt. Josef Tejkl

Zvuk:
Kostýmy:
Scénografie&Soundtrack

Bez přestávky, 85 minut


Fero Šipoš
Režisér
Kombajn, Kubíček
Jarouš
Džezik, Vorel, Júlia
Pražák
Kotas, Zadroba, Zajoch
Cimbura
Kačena
Blažena
Autor

Žaneta K.
Martina Dašková
bří Židové



1.
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.
9.
10.
11.
12.
13.
14.
15.
16.
17.
18.
19.
20.
21.
22.
23.
24.
25.
26.
27.
28.
29.
30.



08.01.2006
14.01.2006
15.01.2006
21.01.2006
28.01.2006
11.02.2006
04.03.2006
08.03.2006
11.03.2006
29.04.2006
11.05.2006
13.05.2006
19.05.2006
17.06.2006
22.06.2006
12.08.2006
17.08.2006
17.08.2006
19.08.2006
01.09.2006
07.10.2006
03.11.2006
14.04.2007
08.05.2007
16.-20.05.2007
01.06.2007
09.06.2007
19.10.2007
21.10.2007
24.11.2007

HRÁLI JSME:

Přestavlky, předpremiéra
Kostelec nad Orlicí, 1. premiéra na Rabštejně
Činoherní klub Praha, 2. premiéra
Přestavlky
Klicperovo divadlo HK, 3. premiéra
Kostelec nad Orlicí, Rabštejn
Kostelec nad Orlicí, Rabštejn
Častolovice, U Lva
Červený Kostelec, Krajská přehlídka
Merklovice
Česká Třebová
Doudleby n. Orl.
Třebíč, Národní přehlídka
Horní Maršov
Hradec Králové, Open Air
Luže, Košumberk
Jiráskův Hronov, 15:30
Jiráskův Hronov, 20:00
Lojzíkův Machov
Scénická žatva Martin - GRANT MKČR
59. Klicperův Chlumec
Týníšťský divadelní podzim
Luže, Sokolovna
Kostelec nad Orlicí, Rabštejn
Donzdorf, Německo, Mezinárodní divadelní festival
Dobruška
Chomutov, festival Otevřeno
Hradec Králové, Novohradecké divadlo, Country Club Lucie
Opočno, Opočenské divadlo
Vrchlabí, KD Střelnice



Kmenový autor Černých šviháků Josef Tejkl opět vytěžil autentickou materii k inscenaci v nikotinových oblacích kosteleckých pajzrů, kde slavné fotbalisty rozeznával více po hmatu než zrakem. S nasazením vlastních jater setrval s místními velikány často do kuropění, což, zdá se, je pro špičkové sportovce ten pravý čas, aby náležitě zazpívali.
Feministy určitě potěší citlivé vykreslení žen, pro Černé šviháky již příznačné, vnímavější diváci nemohou pak nepostřehnout, že fotbal na rozdíl od politiky je hra. Ba dokonce (opět na rozdíl od politiky) hra, jež má svá pravidla. Chcete-li jinak - Bílí andělé povstali ze své malosti, aby v náruči Věčnosti prokázali svou velikost. Zatímco na té druhé straně barikády se demonstruje velikost, aby ...
Dosti však příměrů a paralel! BÍLÍ ANDĚLÉ PIJÍ TESAVELU opět nejsou určeni diváku salonnímu; vyžadují povahy otrlé, milovníky černého smíchu, přicházející na vlastní nebezpečí a nedožadující se puritánsky navrácení vstupného.
Venkovský kopáč ve čtvrté inscenaci Černých šviháků je ovšem vyzbrojen kopačkami, nikoli krumpáčem. Kopáč, to je v podorlické hantýrce Pan fotbalista, tvor, jehož druhdy ve svých Mužích v offsidu tak dokonale zmapoval Mistr Karel.
Černí šviháci vůbec nepovažují za náhodu, že Mistrovo rodiště Rychnov nad Kněžnou dělí od jejich hnízda (Kostelce nad Orlicí) pouze několik pahorků cihlářské hlíny.
Od Mistrova sarkastického zraku se však odděleni necítí ani těmito pahorky - a jejich hrdost nad tímto faktem nezná mezí.